Oplevelserne
The Escape Games

GULAG-flugten

Sibiriens hårde klima, lange afstande fra civilisation og jeres mangel på udstyr og rejsedokumenter har længe stoppet jer fra at flygte fra den tvangsarbejdslejr, hvori I er placeret for kontrarevolutionære forbrydelser, som i aldrig har deltaget i. Men en nat hvisker en stemme udefra ind i barakken, og giver jer den første hint af håb om en mulig flugt …. Hvis I altså skynder jer!

Tidsbegrænsning: 60 minutter
Spillere: 2-5
Sværhedsgrad: Medium

Djatlov mysteriet

I februar 1959 forsvandt ni unge, men erfarne bjergvandrere ved Kholat Syakhl i Uralbjergene, nu kendt som Djatlov passet, opkaldt efter lederen af ekspeditionen, Igor Djatlov. Deres lejr blev fundet langt fra deres planlagte rute og deres lig spredt efter de formodentligt var flygtet fra deres lejr i blind rædsel.
 Der er masser af teorier om hvad der skete den nat, nogle af dem vildere end andre, men vi har stadig ingen svar.
 Året er 1975 og jeres informant ved det Sovjetiske Militær Arkiv har modvilligt givet jer adgang til bevismaterialet. I har en time før beviserne låses væk for evigt, og enhver chance for svar med dem.

Tidsbegrænsning: 60 minutter
Spillere: 2-5
Sværhedsgrad: Udfordring

Bestilling og betaling
 Oplevelsen skal bestilles på hjemmesiden mindst 24 timer før. Under Booking kan i vælge den ønskede tid, oplevelse, sprog og gruppestørrelse. I kan enten betale med det samme med betalingskort eller betale på selve dagen med mobilepay.  Selv om ingen af oplevelserne viser de mørkere sider de er baseret på, fraråder vi spillere under 14 år. 

På dagen
 Mød op på det bestilte tidspunkt, og afsæt halvanden time til hele oplevelsen. I behøver ingen speciel forberedelse eller påklædning. Når I ankommer, vil I blive givet en introduktion til spillet af jeres Game Master, hvor I vil få mulighed for at aftale hvor imødekommende Game Master skal være med hints i løbet af spillet. I har 60 minutter til at løse gåderne og vinde spillet, gør I det hurtigere er det selvfølgelig bare så meget mere imponerende. Game Master overvåger oplevelsen fra kontrolrummet og er klar med hints og hjælp hvis dette er nødvendigt og ønsket. Afslutningsvis har I chancen for at gennemgå rummet og oplevelsen med Game Master.

Sikkerhed
Ingen af de nuværende oplevelser handler udelukkende om at flygte fra rummet, og der er derfor altid en ulåst dør mellem spillerne og resten af faciliteterne, samt en klart markeret nødudgang. Game Master, som befinder sig i et kontrolrum få meter fra spillene, holder konstant øje med disse og står klar hvis der skulle opstå en nødsituation.

 Zagadka Escape forbeholder sig retten til at nægte berusede gæster adgang.

Luk menu