Oplevelserne
The Escape Games

Gulag Escape Room Aalborg

GULAG-flugten

Sibiriens hårde klima, lange afstande fra civilisation og jeres mangel på udstyr og rejsedokumenter har længe stoppet jer fra at flygte fra den tvangsarbejdslejr, hvori I er placeret for kontrarevolutionære forbrydelser, som i aldrig har deltaget i. Men en nat hvisker en stemme udefra ind i barakken, og giver jer den første hint af håb om en mulig flugt …. Hvis I altså skynder jer!

Tidsbegrænsning: 60 minutter
Spillere: 2-5
Sværhedsgrad: Middel. 
                             Stor variation i typer opgaver, men
                             mindre multi-pathed end Djatlov
                             mysteriet, derfor god til mindre
                            grupper. 

Djatlov mysteriet

I februar 1959 forsvandt ni unge, men erfarne bjergvandrere ved Kholat Syakhl i Uralbjergene, nu kendt som Djatlov passet, opkaldt efter lederen af ekspeditionen, Igor Djatlov. Deres lejr blev fundet langt fra deres planlagte rute og deres lig spredt efter de formodentligt var flygtet fra deres lejr i blind rædsel.
 Der er masser af teorier om hvad der skete den nat, nogle af dem vildere end andre, men vi har stadig ingen svar.
 Året er 1975 og jeres informant ved det Sovjetiske Militær Arkiv har modvilligt givet jer adgang til bevismaterialet. I har en time før beviserne låses væk for evigt, og enhver chance for svar med dem.

Tidsbegrænsning: 60 minutter
Spillere: 2-5
Sværhedsgrad: Udfordring. 
                             Fokus på traditionel kodeløsning og
                             mønstergenkendelse. God til større
                            grupper. 

Dyatlov mystery

Escape Room råd og regler
1. Vær opmærksom på jeres omgivelser, intet er tilfældigt!

2. Kommunikér indbyrdes om hvad I finder og hvordan I tror det skal bruges.

3. Alle nøgler og kodeord skal kun bruges én gang.

4. Hold styr på hvad I har brugt og hvad I endnu ikke har brugt.

5. Intet på loftet er en del af spillet, så bare ignorer kameraerne og andet elektronik placeret der. I bliver observeret under spillet, men ingen optagelser bliver gemt.
  
6. Alt der er malet rødt må ikke manipuleres med –  røde håndtag omkring vinduer indikerer nødudgange,  som selvfølgelig også kun skal benyttes i tilfælde af en nødsituation.

7. Der er ingen grund til at bruge kræfter eller rive papirer i stykker.

8. Lad endelig Game Master vide at I har brug for en ledetråd, eller at I absolut ikke vil have hjælp hvis det er tilfældet.

9. Læg bare telefonen i et skab sammen med jeres andre ting, I får ikke brug for den.

10. Hav det sjovt!

Luk menu